понедељак, 26. мај 2008.

''Facebook Vs Myspace (Ben Heine)''


Pokušavam da savladam gradivo na temu zvanu My space i Facebook, ma mi nešto ne ide sjajno. Prvo je li, treba razumeti o čemu se tu radi i kako funkcioniše pa tek onda komentarisati. Meni nikako nije jasno zašto ljudi koriste te ‘’društvene mreže’’. Prvo mi je sam taj naziv sumnjivog morala. Nekako bi verodostojnije zvučalo da se zove ''odustvo društvenog života'' ili nešto tome slično. Zvuči grubo i uvredljivo možda, ali ja ne vidim kako bi se to drugačije moglo objasniti. Sama pojava ovih mreža oslikava raspad u društvu.

Ovo je moja definitivna i konačna pretpostavka o razlozima nastanka i korišćenja ovakvih sajtova. Globalizam, kolektivna inteligencija (?) i t.d. su tvorevine i pretenzije savremenog doba, a My space i Facebook su samo njihov ogranak. Sve su to t.zv. uzročno-posledične reakcije. 
Ljudi su uvučeni u ove mreže i pretpostavljam da većina tinejdžera samo tako ima osećaj da pripada savremenom svetu, odnosno samo tako imaju osećaj da su uopšte živi. Ne mogu da shvatim ove mreže ozbiljno. One jesu interesantne, ali samo kao sociološko-psihološko-društveno-istorijski fenomen. I više nego ozbiljne.  

Zaista ne znam da li neki đavo ima ili nema veze sa ovom masovnom pojavom, iskreno mislim da nema. Ništa više ni manje nego sa svim drugim segmentima života i stvarnosti. Nije Facebook pao s Marsa. Ljudi imaju potrebu da se skrivaju. Pošto maskembali više nisu toliko zastupljeni i nisu u modi, sada ih je ovo zamenilo.

I ne bih baš rekla da se ljudi tu učlanju zbog raspravljanja o visoko-intelektualnim problemima, životnim pogledima, muzici, umetnosti, savremenim problemima. Pre bih rekla da se ljudi učlanjuju u neke grupe i postaju nečiji fanovi tek da bi imali neku vrstu izgovora što su uopšte tu. To su tek usputne stanice. Jer, teško je priznati da idem na Facebook tek tako, da ubijem vreme i vidim da li me se neko setio i provirim na tuđe adrese da vidim ima li možda tamo nečeg što mene interesuje.

Špijunaža je takođe jedna od aktuelnih sportskih disciplina zastupljena na ovim prostorima. Svašta možete naći. Ne dopada mi se kuda sve ide jer sve više se nekako razvija kukavičluk. Ljudi su i tako slabi po prirodi, ne treba im još i trening za skrivanje i pretvaranje. A ovo je savršeno mesto za skrivanje svojih mana i prestavljanje samo onog što hoćemo. Na neki način, ljudi ovde stvaraju sliku sebe onakvih kakvi bi voleli da budu. Pitam se samo da li sebe na kraju i ubede u to da su oni ono što prestavljaju tu ili se savršeno kontrolišu i jasno razlikuju fenomene virtuelno ja-realno ja.

Нема коментара: